Nekklachten

In de meeste gevallen geven nekklachten zeurende pijn en stijfheid.

Hoe ontstaan nekklachten?

Pijn of stijfheid in de nek kan ontstaan door het geleidelijk verkrampen van spieren. Ook kan het acuut ontstaan als reactie op een plotselinge ongecontroleerde beweging. Naast pijn kunt u bij nekklachten ook last hebben van duizeligheid, oorsuizen, concentratie problemen, uitstraling naar de arm, krachtloosheid of vermoeidheid in schouders en armen. Zelfs tintelingen in handen en vingers kan een gevolg zijn van nekklachten.

Nekklachten kunnen verergeren door:

• Door statische houdingen op werk of het dagelijks leven
  • Veel eenzijdige belasting
  • Spanning en stress
  • Kou en tocht

Acute nekklachten worden vaak veroorzaakt door een val of ongeluk, ongecontroleerde bewegingen, slechte slaaphouding en eventueel ook een infectie aan de oren en keel. Om deze nekklachten te behandelen kunt u bij ons terecht. Vaak kunnen wij u voor langere tijd van de vervelende klachten afhelpen door onze behandelingen.

Behandeling van pijn in de nek

Eerst stelt de chiropractor een aantal vragen over uw nekpijn en algemene gezondheidstoestand. Dit omdat nekklachten een gevolg of oorzaak kunnen zijn van andere gezondheidsklachten. Zo kunnen we het beste nagaan wat de oorzaak van de klachten is. Hierop volgt een uitgebreid orthopedisch en neurologisch onderzoek om andere serieuze aandoeningen uit te kunnen sluiten en te kunnen zien of chiropractie u kan helpen.

Heeft u last van nekklachten?

Maak dan een afspraak bij onze praktijk in Bennekom of Nijmegen.